- Statuss
- Atslēdzies
- Reģistrējās
- 15.03.2025
- Ieraksti
- 49
- Reputācija
- 11
- Tēmas sācējs
- #1
Kā uztaisīt savu CS2 mapi? Šajā pamācībā parādīšu kā ātri un viegli uztaisīt un publicēt workshopā savu pirmo Source2 mapi. Šādā veidā var taisīt mapes jebkurai Source2 spēlei (Counter-Strike 2, Dota 2, Half-Life: Alyx uc.), bet šajā gadījumā taisīsim priekš CS. Cik es zinu Valve no mappera nopirka de_anubis mapi par 300'000$.
1. Solis - Nokačāt Workshop Tools (priekš mapju taisīšanas - Valve Hammer Editor)
Atveram Counter-Strike > Settings > Game un 6 opciju no augšas "Install Counter-Strike Workshop Tools" uzliekam uz Yes. Aizveram CS2 un ejam uztaisīt tēju vai paņemt RedBull kamēr nokačājas. Kad ir nokačājies ejam uz Steam bibliotēku, rightclickojam uz CS2 > General > Selected Launch Option uzliekam uz "Ask when starting a game". Spiežam "Play" un izvēlamies "Counter-Strike 2 Workshop Tools".
2. Solis - Izveidot addon
Spiežam "Create New Addon" un iedodam nosaukumu "FirstMap". Doubleclikojam viņai virsū un atvērsies Asset Browseris. Augšā labajā stūrī atrodam "Tools" un atveram "Hammer (Map Editor)".

3. Solis - Izveidot jaunu levelu
Hammer editorā spiežam File > New. Kad mums ir atvēries jauns levels "mape", es ieteiktu nomainīt layoutu uz 4 logiem un salikt takā man. Man personīgi ir ērtāk redzēt no visām pusēm, lai varētu precīzi pielabot no augšas vai priekšas.


4. Solis - Pamata kontroles
Editorā var kustēties nospiežot un lodziņa, piemēram fullbright, turot right click skatīties, ar wasd kustēties apkārt un rullīti pietuvināt un attālināt. Kreisajā pusē ir pamata kontroles rīki, kustināt uz visām asīm, rotēt, griezt utt.

5. Solis - Izveidojam telpu
Taisīsim mapes telpu. Izvēlamies block tool, ģeometrijas tipu bloku un izveidojam editorā. Kad esam izveidojuši varam pielāgot izmēru pavelkot uz aplīšiem uz jebkuras ass un spiežam enter, lai uzliktu bloku. Nospiežam uz izveidotā bloka un ar "F" pogu invertējam bloku uz iekšu, lai sealotu mapes telpu no melnā visuma (void), lai nebūtu FPS un citas problēmas.


6. Solis - Veidojam dizainu
Ielidojam ar kameru iekšā mapes telpā, izvēlamies pie rīkiem virsmas (Faces) un turot "Shift" pogu atlasam visas sienas un grieztus. Tad uzspiežam "Ctrl+X" un izveidojam griezumu sienās kaut kur pa vidu un piespiežam "Space" lai iegrieztu. Kad esam mapes telpu iegriezuši, atlasam augšējās sienas un grieztus. Tās būs debesis. Ejam apakšā uz Browse, atrodam "toolsskybox.vmat" un izvēlētajām sienām un grieztiem ar "Ctrl+T" iedodam skybox textūru.




7. Solis - Pievienojam svarīgākos objektus
Ejam pie objektu rīkiem "entity" un uzliekam mapē sauli un debesis. Pats galvenais saules objektu ir jāliek tādā vietā, kur spēlētājs nevar viņam pieskarties. Pie reizes tāpat pievienoju tekstūras pārējajām virsmām. Tālāk ejam atpakaļ pie entity objektiem un pievienojam spawnus. Lai spawni pareizi strādātu viņiem ir jābūt nedaudz virs zemes. Nākamo pievienojam A plantu. Uzliekam bloku, izvēlamies trigger tekstūru, piespiežot "Ctrl+T", pie propertijiem uzliekam, ka tas būs saits "func_bomb_target" un settingos izvēlamies, ka tas būs, piemēram A saits.



8. Solis - Pievienojam random propu
Pievienosim arī kaut kādu random propu mapē, jo kā tad bez tā. Ejam uz entity, izvēlamies static prop (kurš nekustēsies un nebūs iznīcināms). Es uzlikšu kasti un koku.



9. Solis - Pabeidzam mapi
Pats pēdējais kas ir jāizdara mapē, lai pareizi strādātu ēnas un gaismojums ir jāpievieno "Combined cubemap and light probe volume" katrā telpā un tā bumba ir jānoliek modeļu acu augstumā.

10. Solis - Kompilējam mapi
Spiežam "f9", izvēlamies full compile un spiežam Build.


11. Solis - Uploadojam Steam workshopā
Labajā augšējajā stūrī atveram "Tools", spiežam uz "Counter-Strike 2 Workshop Manager". Spiežam uz New, nosaucam mapi, sarakstam aprakstu, ieliekam preview bildi un pats galvenais apskatamies vai ir izvēlēts pareizais addon folderis. Izvēlamies pareizo game modu, uzliekam visibility public un submittojam. Viss, tagad tikai jāpagaida neilgs brīdis līdz Steam apstiprinās un jūsu mape būs workshopā, kur jūs varēsiet to nokačāt un uzspēlēt ar draugiem.

Lai iemācītos taisīt advancētākus mapju dizainus, ieteiktu apskatīt noderīgus materiālus:
developer.valvesoftware.com
Ir daudz materiāli, lai iemācītos. Vēl bija laba mapping guide prezentācija, kuru pazaudēju, bet vēlāk, ja atradīšu pievienošu. Kā arī varat pievienoties mapperu discord kanāliem, kur pajautāt citiem mapperiem palīdzību. Ja kāds sāks taisīt mapes, padalieties forumā ar saviem darbiem, būtu interesanti paskatīties. Varbūt kaut kad vēlāk uztaisīšu needitotu vairāku stundu YouTube video, kur uztaisīšu Aimnet oficiālo mapi kādam gamemodam.
1. Solis - Nokačāt Workshop Tools (priekš mapju taisīšanas - Valve Hammer Editor)
Atveram Counter-Strike > Settings > Game un 6 opciju no augšas "Install Counter-Strike Workshop Tools" uzliekam uz Yes. Aizveram CS2 un ejam uztaisīt tēju vai paņemt RedBull kamēr nokačājas. Kad ir nokačājies ejam uz Steam bibliotēku, rightclickojam uz CS2 > General > Selected Launch Option uzliekam uz "Ask when starting a game". Spiežam "Play" un izvēlamies "Counter-Strike 2 Workshop Tools".
2. Solis - Izveidot addon
Spiežam "Create New Addon" un iedodam nosaukumu "FirstMap". Doubleclikojam viņai virsū un atvērsies Asset Browseris. Augšā labajā stūrī atrodam "Tools" un atveram "Hammer (Map Editor)".

3. Solis - Izveidot jaunu levelu
Hammer editorā spiežam File > New. Kad mums ir atvēries jauns levels "mape", es ieteiktu nomainīt layoutu uz 4 logiem un salikt takā man. Man personīgi ir ērtāk redzēt no visām pusēm, lai varētu precīzi pielabot no augšas vai priekšas.


4. Solis - Pamata kontroles
Editorā var kustēties nospiežot un lodziņa, piemēram fullbright, turot right click skatīties, ar wasd kustēties apkārt un rullīti pietuvināt un attālināt. Kreisajā pusē ir pamata kontroles rīki, kustināt uz visām asīm, rotēt, griezt utt.

5. Solis - Izveidojam telpu
Taisīsim mapes telpu. Izvēlamies block tool, ģeometrijas tipu bloku un izveidojam editorā. Kad esam izveidojuši varam pielāgot izmēru pavelkot uz aplīšiem uz jebkuras ass un spiežam enter, lai uzliktu bloku. Nospiežam uz izveidotā bloka un ar "F" pogu invertējam bloku uz iekšu, lai sealotu mapes telpu no melnā visuma (void), lai nebūtu FPS un citas problēmas.


6. Solis - Veidojam dizainu
Ielidojam ar kameru iekšā mapes telpā, izvēlamies pie rīkiem virsmas (Faces) un turot "Shift" pogu atlasam visas sienas un grieztus. Tad uzspiežam "Ctrl+X" un izveidojam griezumu sienās kaut kur pa vidu un piespiežam "Space" lai iegrieztu. Kad esam mapes telpu iegriezuši, atlasam augšējās sienas un grieztus. Tās būs debesis. Ejam apakšā uz Browse, atrodam "toolsskybox.vmat" un izvēlētajām sienām un grieztiem ar "Ctrl+T" iedodam skybox textūru.




7. Solis - Pievienojam svarīgākos objektus
Ejam pie objektu rīkiem "entity" un uzliekam mapē sauli un debesis. Pats galvenais saules objektu ir jāliek tādā vietā, kur spēlētājs nevar viņam pieskarties. Pie reizes tāpat pievienoju tekstūras pārējajām virsmām. Tālāk ejam atpakaļ pie entity objektiem un pievienojam spawnus. Lai spawni pareizi strādātu viņiem ir jābūt nedaudz virs zemes. Nākamo pievienojam A plantu. Uzliekam bloku, izvēlamies trigger tekstūru, piespiežot "Ctrl+T", pie propertijiem uzliekam, ka tas būs saits "func_bomb_target" un settingos izvēlamies, ka tas būs, piemēram A saits.



8. Solis - Pievienojam random propu
Pievienosim arī kaut kādu random propu mapē, jo kā tad bez tā. Ejam uz entity, izvēlamies static prop (kurš nekustēsies un nebūs iznīcināms). Es uzlikšu kasti un koku.



9. Solis - Pabeidzam mapi
Pats pēdējais kas ir jāizdara mapē, lai pareizi strādātu ēnas un gaismojums ir jāpievieno "Combined cubemap and light probe volume" katrā telpā un tā bumba ir jānoliek modeļu acu augstumā.

10. Solis - Kompilējam mapi
Spiežam "f9", izvēlamies full compile un spiežam Build.


11. Solis - Uploadojam Steam workshopā
Labajā augšējajā stūrī atveram "Tools", spiežam uz "Counter-Strike 2 Workshop Manager". Spiežam uz New, nosaucam mapi, sarakstam aprakstu, ieliekam preview bildi un pats galvenais apskatamies vai ir izvēlēts pareizais addon folderis. Izvēlamies pareizo game modu, uzliekam visibility public un submittojam. Viss, tagad tikai jāpagaida neilgs brīdis līdz Steam apstiprinās un jūsu mape būs workshopā, kur jūs varēsiet to nokačāt un uzspēlēt ar draugiem.

Lai iemācītos taisīt advancētākus mapju dizainus, ieteiktu apskatīt noderīgus materiālus:
Hammer Overview - Valve Developer Community
Ir daudz materiāli, lai iemācītos. Vēl bija laba mapping guide prezentācija, kuru pazaudēju, bet vēlāk, ja atradīšu pievienošu. Kā arī varat pievienoties mapperu discord kanāliem, kur pajautāt citiem mapperiem palīdzību. Ja kāds sāks taisīt mapes, padalieties forumā ar saviem darbiem, būtu interesanti paskatīties. Varbūt kaut kad vēlāk uztaisīšu needitotu vairāku stundu YouTube video, kur uztaisīšu Aimnet oficiālo mapi kādam gamemodam.
